Tonen 72 resultaat (s)

– Lost een pilletje alles op?

Kan je door niet(s) te voelen je goed voelen en kun je dat met een pilletje oplossen? Begrijp me niet verkeerd: chemie is prachtig.Zonder chemie geen bruggen, geen smartphones en geen aspirine.Aardolie is ook geweldig — in je auto. Of je motor. Dat rijdt heerlijk. Maar…je giet het toch ook niet in je lijf omdat …

Zijn we ziek… of niet gezond?

Al jaren bestudeer ik één simpele vraag:hoe word je (weer)beter? In deze wereld zijn er eigenlijk 2 werelden. In de zorg kijken we vooral naar ziekte.Ziekte heeft namen. Labels. Codes. Diagnoses.En laat dat duidelijk zijn: dat is niet onbelangrijk.Iets kunnen benoemen helpt om te begrijpen waar we het over hebben. Maar…als je eenmaal weet wat …